Ett komplett kontor

Det kanske är svårt att skapa ett komplett kontor men man kan i alla fall försöka komma så nära som möjligt. Alla har vi olika behov beroende vilket arbete som utförs. Vissa använder sig mycket av post-it lappar medans andra behöver anteckningsblock och pennor. Ett kontor blir så komplett som man gör det till.

Fyll på allt eftersom

Allt kanske inte kan köpas på en och samma gång då man inte vet behoven. Fyll på allt eftersom ni ser behovet. Det kommer ganska snabbt att bli uppenbart vad som saknas. Gör ett dokument där ni kan notera vilka behov som just ni har. Vissa kanske har stort behov av gem medans andra vill ha pärmar. Genom att ar och en kan gå och göra sin notering på vad man behöver så får företaget ganska bra koll på vilken budget man ska lägga för kontorsmaterial.

Ha regelbunden inventering

Det kan vara bra att ha regelbunden inventering av vad som finns och vilket kontorsmaterial som behöver köpas in. Om det har köpts in en massa post-it lappar förra gången det beställdes så kanske man inte behöver beställa det igen. Skapa ett lager som kan fyllas på allt efter det beställs. Notera på en inköpslista vad som saknas och som bör beställas relativt fort. Om du får slut på gem ellet post-it så kolla med någon av dina arbetskamrater om de har så du kan få ta. Bara för att det är slut i förrådet så kan det finnas kvar hos andra.